Hoe beëindig je een zakelijke brief?

Hoe beëindig je een zakelijke brief?

Bij het schrijven van een zakelijke brief is het belangrijk om te eindigen met een professionele afsluiting. Het schrijven van een goed einde aan uw brief geeft uw lezer een positieve indruk en kan belangrijke informatie geven over de vervolgstappen. In dit artikel geven we enkele tips en voorbeelden om u te helpen uw brieven professioneel af te sluiten.

Waarom letteruitgangen belangrijk zijn

Het einde van een brief zet de professionele toon voor alle toekomstige correspondentie, beschrijft de volgende stappen in de actieketen en helpt bij het opbouwen van het vereiste rapport. De afsluiting van uw brief levert ook belangrijke informatie op voor de lezer.

De elementen van een briefafsluiting zijn een laatste alinea of ​​zin, een aftekening en uw handtekening. Deze laatste elementen moeten een doel geven aan de communicatie en een soort verbinding creëren om verder te gaan. Hier zijn enkele basisrichtlijnen voor het maken van uw afsluiting:

  • Markeer de belangrijke delen van de brief.
  • Vat alle instructies samen die actie vereisen.
  • Toon uw waardering met een dankwoord.
  • Sta verdere communicatie toe in de toekomst.

Hoe een brief te beëindigen

Volg deze stappen om uw brief op een professionele manier af te sluiten.

Stel uw laatste alinea op

De laatste alinea van uw brief zet een toon voor de communicatie met uw lezer in de toekomst. Het is het laatste dat ze van je lezen. Een positieve toon in uw laatste alinea moet vertrouwen, beleefdheid en authenticiteit uitdrukken.

Vertrouwen heeft een overtuigend effect op uw lezer, waardoor ze meer open staan ​​voor de inhoud van de brief. Het is echter nog steeds belangrijk om de juiste balans te vinden en ervoor te zorgen dat u uw vertrouwen op de juiste manier uitspreekt. Blijf uit de buurt van overmatig gebruikte zinnen, die uw einde verzwakken. Een interessante laatste alinea is de katalysator van een geweldige zakenbrief.

Maak een samenvatting

Sluit af met een korte samenvatting van de inhoud van uw correspondentie. Het is essentieel dat u uw onderzoek heeft gedaan naar de feiten in uw brief. Gebruik de laatste alinea om een ​​paar details weer te geven die aangeven dat je je huiswerk hebt gedaan. Laat de samenvatting niet alleen herhalen wat er al in de inhoud staat. Gebruik nieuwe bewoordingen of zinnen om uw brief af te sluiten. Gebruik woorden als ‘nogmaals’, ‘samenvattend’ of ‘tot slot’ om uw algemene punt samen te vatten.

Voeg een dankwoord toe

Sluit uw sollicitatiebrief positief af en toon uw waardering voor de overweging van uw lezer. Toon discreet uw enthousiasme en bied hem of haar op een praktische manier waarde. Bedank de lezer voor zijn of haar tijd en spreek uw bereidheid uit om indien nodig verder te verbinden.

Leg de volgende stappen uit

Betrek uw interesse beleefd bij de volgende stappen. Creëer een gevoelige oproep tot actie zonder opdringerig of veeleisend te zijn. Misschien is het een idee om te vragen naar een vervolggesprek. Stel eventueel vereiste actie voor, door uit te leggen wat u wilt dat de lezer doet of hoe u dit gaat doen. Alle verzoeken moeten op dezelfde positieve toon worden voortgezet als de rest van de brief. Laat uw lezer altijd weten hoe hij contact met u kan opnemen door uw contactgegevens duidelijk op uw briefhoofd of onder uw handtekening te zetten. Vermeld uw volledige naam bij uw afmelding.

Tips voor het schrijven van brieven

Houd rekening met het volgende wanneer u overweegt hoe u uw brief kunt beëindigen:

Wat u wilt dat de lezer vervolgens doet: Het is gebruikelijk om uw brief af te sluiten met vervolginformatie of de volgende stappen. Overweeg uw ideale resultaat en welke acties u de lezer wilt laten ondernemen. Maak een lijst van dit aan het einde van uw brief. Als je iets in de hoofdtekst van je brief in detail hebt uitgelegd, vat dan de belangrijkste ideeën aan het einde samen om de nadruk te leggen.

Hoe u wilt dat de lezer zich voelt: dit kan u helpen een brief te sluiten. Als u bijvoorbeeld wilt dat de lezer een gevoel van urgentie heeft, neemt u woorden als “onmiddellijk” of “zo snel mogelijk” op in uw einde. Als je wilt dat ze zich kalm en gesteund voelen, kun je je brief afsluiten met zoiets als dit: ‘Bedankt dat je de tijd hebt genomen om mijn brief te lezen. Aarzel niet om contact op te nemen als u vragen heeft. “

Welke informatie de lezer nodig heeft: neem contactgegevens, data, tijden en andere instructies op die de lezer nodig heeft. Verwerk dit in uw afsluitende paragraaf en in uw handtekening, bijvoorbeeld: ‘Met vriendelijke groet, Peter Peter1234xx@email.com Sales Manager, XYZ Marketing Bedrijf.

De meest geschikte manier om u af te melden: Kies, afhankelijk van uw publiek, een geschikte slotverklaring, zoals ‘Met vriendelijke groet’ of ‘Bedankt’. Hieronder vindt u meer voorbeelden van afmeldingen.

Voorbeelden van afsluitende brieven

Hier zijn verschillende voorbeelden van verschillende manieren om uw volgende brief af te sluiten, zowel informeel als formeel. Merk op dat sollicitatiebrieven altijd vallen onder professionele afsluitingen voor een formele brief.

Toevallige sluitingen voor een informele brief

Deze aftekenvoorbeelden passen bij een informele setting met vrienden en naaste collega’s. Volg elk met een komma en uw naam:

  • Het beste
  • Al het beste
  • Bedankt
  • Vriendelijke groeten
  • Beste wensen
  • Hartelijk
  • Ondergetekende
  • Trouw

Deze extra informele afmeldingen passen alleen bij correspondentie met uw beste vrienden. Wees voorzichtig en denk goed na over uw lezer voordat u informele eindes gebruikt, zoals:

  • Chatten binnekort!
  • Later
  • Veel liefde
  • Proost
  • De jouwe
  • XOXO
  • Met liefde
  • Ondergetekende
  • Liefde
  • Altijd

Gebruik geen ‘P.S.’ aan het einde van uw brief. De body van uw document moet reeds alle benodigde informatie bevatten, zodat er geen naschrift nodig is.

Professionele sluitingen voor een formele sollicitatiebrief

Onthoud de volgende tips voor uw slotparagraaf:

Geef uiting aan de lezer voor de tijd die hij heeft besteed aan het doornemen van uw brief en curriculum vitae.

Geef beleefd uw interesse in de volgende stappen.

Voeg een duidelijk overzicht toe van hoe u waarde kunt toevoegen aan de organisatie. Onderzoek de organisatie en bekijk de vacature voordat u met uw brief begint. Stel voor elke sollicitatie een unieke sollicitatiebrief op. Je afsluitende alinea moet aantonen dat je je huiswerk hebt gedaan.

Schrijf een conclusie die benadrukt hoe u de organisatie ten goede kunt komen en sluit af met een van de professionele begroetingen.

Hier zijn een paar goede voorbeelden van een laatste alinea voor een begeleidende brief:

‘Bedankt voor het in overweging nemen van mijn sollicitatie voor de functie van [titel geadverteerd in de vacature]. Ik zou het leuk vinden om meer te weten te komen over de functie en te laten zien hoe ik kan helpen om de bedrijfsdoelen te bereiken. Ik heb het gevoel dat mijn enthousiasme, gecombineerd met mijn vaardigheden, mij een sterke kandidaat maakt.’

‘Hartelijk dank voor het herzien van mijn curriculum vitae. Ik heb het gevoel dat mijn eerdere werkervaring en studies me kwalificeren voor de functie. Ik ben verheugd om meer te ontdekken over [iets dat met de organisatie te maken heeft], en ik verwacht daaraan een bijdrage te kunnen leveren.’

‘Mijn eerdere werk en de vaardigheden die ik heb ontwikkeld, zullen mij helpen om succesvol bij te dragen als onderdeel van uw team. Ik waardeer de tijd die je aan mijn sollicitatie hebt besteed.’

‘Ik waardeer uw vriendelijke aandacht. Ik hoop dat ik mijn expertise en achtergrond in uw organisatie mag inbrengen. Aarzel niet om mij te bellen of te e-mailen op [telefoonnummer of e-mail] als u verder nog iets nodig heeft.’

‘Ik zou graag met u willen chatten over de geadverteerde functie om te delen wat ik denk dat ik aan uw bedrijf kan overbrengen. Mijn waarden komen overeen met uw merk en ik hoop een deel van uw organisatie te kunnen zijn. Bedankt dat je tijd hebt vrijgemaakt om mijn brief en curriculum vitae door te nemen.’

Hieronder volgen voorbeelden van formele slotzinnen die in brieven worden gebruikt:

‘Mocht u meer informatie nodig hebben, dan ben ik telefonisch of per e-mail bereikbaar.’

‘Ik wacht vol verwachting op uw antwoord.’

‘Ik hoop in de toekomst een sterke werkrelatie op te bouwen.’

‘Ik kijk uit naar onze ontmoeting op 9 november.’

‘Bedankt voor het bijwonen van mijn sollicitatie.’

‘Ik waardeer uw inbreng en aandacht voor mijn curriculum vitae.’

‘Ik kijk reikhalzend uit naar uw reactie.’

‘Ik hoop deel uit te maken van een gunstig partnerschap.’

‘Dank je voor je overweging; laat het me weten als je nog vragen hebt. ‘

Hieronder volgen voorbeelden van afsluitende aanmeldingen voor nieuwe contacten, managers of belanghebbenden. Volg elk met een komma en uw naam:

  • Vriendelijke groet
  • Dank je
  • Bedankt voor je tijd
  • Vriendelijke groeten
  • Met respect
  • Hartelijk
  • Met dankbaarheid
  • Met dank

Hoe u een handtekening opmaakt

Nadat u uw slotverklaring heeft gekozen, gebruikt u de volgende richtlijnen om uw handtekening op te maken:

Gebruik alleen het eerste woord van de laatste zin met een hoofdletter. Gebruik bijvoorbeeld ‘Met waardering’ in plaats van ‘Met Waardering’. Zet bij het opnemen van een schriftelijke handtekening eerst de handtekening met hieronder uw gedrukte naam.

U kunt ook een link naar uw LinkedIn-profiel opnemen. Geef na het sluiten uw voor- en achternaam, e-mailadres en telefoonnummer op.

U kunt een korte quote opnemen die u of uw werk vertegenwoordigt.

Houd de hele brief dezelfde positieve toon aan en eindig met een hoge toon. Als laatste dat ze lezen, bepaalt uw slotparagraaf de stemming voor communicatie met een potentiële werkgever. Beëindig uw correspondentie op een manier die duidelijk maakt waar u aan toe bent. Vat alles samen waarvan u wilt dat uw lezer het onthoudt.

Een heldere, professionele afwerking positioneert je positief bij je collega’s, mensen in je netwerk of potentiële werkgevers. Een gepolijst uiterlijk verstevigt een positieve indruk en kan de motiverende factor zijn in hoe snel ze reageren.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

error: Brieven te kopiëren na minimaal 200 karakter reactie